E-sport, czyli sport elektroniczny to dziedzina, w której rywalizują zawodnicy lub grypy w trakcie rozgrywek komputerowych. Popularność gier sieciowych, w tym Quake, a teraz League of Legends, czy Dota 2, doprowadziły do powstania zupełnie nowych trendów sportowych. Mecze rozgrywane są na żywo a widzowie mogą je śledzić albo na ekranach swoich urządzeń, lub na telebimach w dużych salach. Jedna z największych tego imprez w Polsce i Europie ma miejsce w katowickim Spodku. Nagrody dla zwycięzców sięgają nawet 500 000 $ a gracze cieszą się niebywałą popularnością. Warto zaznaczyć, że swoje drużyny e-sportowe utworzyła US Army, a 30 mln $ zainwestował sam M. Jordan. Coraz bardziej zaawansowane SA także rozmowy, aby e-sport znalazł się wśród przyszłych dyscyplin rozgrywanych na igrzyskach sportowych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, dostrzegając potencjał w rozwoju e-sportu, oraz rosnącemu zapotrzebowaniu na rynku pracy na testerów gier i oprogramowania, postanowiliśmy utworzyć przy technikum informatyki profil e-sportowy. Zajęcia odbywają się w jednej z przystosowanych do tego typu zajęć pracowni informatycznych, w wymiarze 3 godzin tygodniowo. Uczniowie zapoznają się z historią gier komputerowych, tworzeniem scenariuszy, przyjmowaną strategią i taktyką w zależności od charakteru rozgrywki oraz sami utworzą drużynę, której zadaniem będzie testowanie wyznaczonych gier oraz udział w wyjazdach e-sportowych i rozgrywkach.